icon
Přihlášení Akreditace


Novinky Program Návštěvníci Festival Obchod Partneři Press Kontakt
MENU ▼

Divadla na LFŠ


Představení jsou přístupná akreditovaným i veřejnosti. Vstupenky pro akreditované na čtyři a více dnů jsou za sníženou cenu dostupné v akreditačním systému LFŠ v sekci Zboží. Vstupenky pro širokou veřejnost jsou v prodeji od 1. července v Městském informačním centru na Masarykově náměstí.


Představení Divadla Na zábradlí (Zlatá šedesátá aneb Deník Pavla J.) proběhne ve Slováckém divadle, představení Divadla Líšeň (Putin lyžuje) ve stanu vedle kina Hvězda a všechna ostatní pak v Divadelním stanu ve Smetanových sadech.


Přehled divadelních představení


Pátek 24. 7. | 20.00 | Stan vedle kina Hvězda


Divadlo Líšeň:
Putin lyžuje

VSTUPNÉ: 140 KČ (VEŘEJNOST), 70 KČ (AKREDITOVANÍ)


Scénář, režie: Pavla Dombrovská, loutky: Marika Bumbálková, kostýmy a rekvizity: Matěj Sýkora, Lenka Jabůrková, hudba: Tomáš Vtípil, ruské a čečenské lidové písně, výroba scény: Luděk Vémola

Jevištní reportáž vznikla na motivy knihy „Ruský deník“ novinářky Anny Politkovské, zastřelené v Moskvě v roce 2006. Otevírá téma směřování Ruska k nové totalitě a formou montáže spojuje příběhy, politické souvislosti i prosté lidské osudy.

Inscenace získala v roce 2011 cenu za režii a Cenu Jana Wilkowskiego v oboru loutkové animace na mezinárodním festivalu Spotkania v Toruni. Na festivalu Valise 2012 v Łomże ocenila porota herce účinkující v inscenaci Luďka Vémolu a Tomáše Machka.

Inscenace se hraje ve vojenském stanu, na Letní filmové škole bude umístěn na trávníku vedle kina Hvězda (před Sportovní halou).

Sobota 25. 7. | 20.00 | Divadelní stan


Divadlo NaHraně:
Hrabě 2.15: Bez dechu

VSTUPNÉ: 140 KČ (VEŘEJNOST), 70 KČ (AKREDITOVANÍ)


Režie: Tereza Karpianus, hrají: Marie Jansová, Pavel Kryl, Petr Besta, Martin Severýn, scéna a kostýmy: Radka Josková, hudba: Martin Severýn

Tak trochu kabaret z díla Václava Hraběte, od jehož tragického úmrtí uplynulo už padesát let, aniž by jeho poezie zestárla o jediný den.

Obyčejná zkouška kapely, která se stane osudovou. V žilách samozvaných jazzmanů koluje zbytkový alkohol a vášeň pro život a poezii. Hrají, milují, smějí se, chybují. A čekají na posledního z nich, na básníka. Pro všechny, kdo ve svých rukou nesou tento krásný ztřeštěný a jediný svět…

Neděle 26. 7. | 20.00 | Divadelní stan


Malé divadlo kjógenu:
Horský asketa zlodějem tomelů (Kaki Jamabuši), Připoutaný k tyči (Bóšibari), Velké prádlo (Susugigawa)

VSTUPNÉ: 140 KČ (VEŘEJNOST), 70 KČ (AKREDITOVANÍ)


Kjógen (v překladu „bláznivá“ nebo „umně vyšperkovaná slova“) reprezentuje komickou divadelní formu, která se vyvinula, stejně jako divadlo nó, z původně čínských her sarugaku. Rozkvětu dosáhl tento žánr v polovině 14. století a v nepřerušené tradici je provozován dodnes. Od roku 2001 je kjógen jako žánr zařazen na seznam světového kulturního dědictví UNESCO jako „Mistrovská díla ústního a nehmotného dědictví lidstva”.

Horský asketa zlodějem tomelů (Kaki Jamabuši)
Překlad z originálu: Ondřej Hýbl, režie: Šigejama Šime


Horský asketa zlodějem tomelů je jednou z nejkratších, nejjednodušších, ale zároveň i nejčastěji uváděných japonských frašek. Horský asketa, vracející se z pouti po svatých místech v horách Ómine a Kacuragi (skutečná poutní místa japonské esoterické školy šúgendó), dostává hlad, vyšplhá na strom a začne krást tomely. Nachytá jej však sadař, který, pobaven neumělou snahou askety ukrýt se na stromě, si z mnicha pořádně vystřelí. Asketa je tak nucen postupně napodobovat zvuky a pohyby nejrůznějších zvířat.

Připoután k tyči (Bóšibari)
Překlad: Ondřej Hýbl, úprava: Igor Dostálek, Martin Pšenička, Tomáš Pavčík, režie: Šigejama Šime


Frašku Bóšibari nalézáme v nejstarších popisech obsahu her kjógen Tenrikjógen bon (pol. 16.stol), z čehož lze usuzovat, že tento kus byl v jednodušší podobě v repertoáru od samého vzniku žánru kjógen (v 13. století). Hra staví na situačním humoru, celkovou atmosféru však dokresluje množství zpěvů, jejichž technická vybroušenost dodává glanc jinak pijáckému námětu hry. Za zmínku též stojí hojně zastoupené parodie na krátké tance komai, které bývaly často na programu „nad miskou sake“ bavící se společnosti. Uvedení tehdy populárního tance muselo na dobové publikum působit vskutku komicky. Hra Bošibari patří i dnes v Japonsku k nejpopulárnějším a tudíž nejčastěji uváděným hrám.

Velké prádlo (Susugigawa)
Překlad: Ondřej Hýbl, úprava: kolektivně MDK, režie: Motohiko Šigejama


V současné době jedna z nejpopulárnějších her žánru kjógen. V Japonsku se poprvé hrála v roce 1952 – 53. Původně francouzská středověká fraška Le Cuvier (Fraška o kádi) byla přeložena do japonštiny a následně realizována s využitím výrazových prostředků a hereckých technik formy kjógen.
Manžel, který je takříkajíc pod pantoflem, je neustále manželkou a tchyní peskován a nucen k plnění všemožných domácích prací. Muži jednoho dne dochází trpělivost, a když je donucen prát v řece špinavá kimona, nechá schválně jedno z manželčiných kimon uplavat. Žena se pokouší kimono zachránit a je stržena proudem. Muž využívá situace a záchranou ženy z řeky se pokouší domoci se odpovídajícího postavení „hlavy rodiny“.

Pondělí 27. 7. | 20.00 | Divadelní stan


Petr Váša:
Večer fyzického básnictví

VSTUPNÉ: 140 KČ (VEŘEJNOST), 70 KČ (AKREDITOVANÍ)
 

Nepřehlédnutelný frontman kapely Ty Syčáci, ale především básník, jenž téměř dvacet let provozuje zvláštní jevištní disciplínu - říká se jí fyzické básnictví. K jejímu vzniku říká: „V průběhu experimentu fyzického básnictví jsem si našel přesný systém, jak se pohybovat mezi póly pohybového, zvukového, řečového a výtvarného oboru. Bylo nutné tuto polohu najít, protože v počátcích jsem žil neustále v určité úzkosti, zda neztrácím soudnost, hlavu a zdravý rozum.“

Vášovy večery fyzického básnictví nabízejí průřez historií tohoto originálního uměleckého žánru, spojujícího poezii, hudbu, divadlo a prvky výtvarného umění v neobvyklou syntézu. Nejedná se o žádné autorské čtení, Petr Váša je stejně hercem, muzikantem i autorem slov. V jednu chvíli chrlí do publika jako smyslů zbavený své poémy, doslova hraje na své tělo (tváře, stehna, dlaně...), v druhou přejde stejně přirozeně do ticha a vystačí si jen s mimikou, gesty, či symboly v pohybu.

Úterý 28. 7. | 19.00 | Slovácké divadlo


Divadlo Na zábradlí:
Zlatá šedesátá aneb Deník Pavla J.

Foto Vladimír Novotný (KIVA.CZ)

VSTUPNÉ: 350 KČ (VEŘEJNOST), 250 KČ (AKREDITOVANÍ)


Režie a výběr hudby: Jan Mikulášek, dramaturgie: Dora Viceníková, scéna a kostýmy: Marek Cpin, hrají: Honza Hájek, Jiří Vyorálek, Petra Bučková, Josef Polášek, Marie Spurná / Gabriela Mikulková

„Viděl jsem scény, za které by nás odsoudil každý soudce pro ohrožení morálky.“

Pavel Juráček, režisér, scenárista a signatář Charty 77, je klíčovou osobností českého filmu 60. let. Jeho deníkové zápisy zachycují vzestup i pád talentovaného umělce v konfliktu s dobovými společenskými a kulturními okolnostmi i s vlastní bohémskou povahou. Text tak nabízí nejen neobyčejně intimní vhled do Juráčkovy osobnosti, do jeho vnímání světa a lidí kolem něj, ale i do atmosféry "zlatého věku naší kinematografie", která je nahlížena zevnitř jedním z aktérů nové vlny. (Kniha zvítězila v anketě Lidových novin o Knihu roku 2004 a obdržela ocenění Litera 2004 za nakladatelský čin.)
Jevištní adaptace knihy Zlatá šedesátá aneb Deník Pavla J. v režii Jana Mikuláška získala Cenu Alfréda Radoka za rok 2013 v kategorii Inscenace roku.

Úterý 28. 7. | 20.00 | Divadelní stan


Buchty a loutky:
Don Šajn

VSTUPNÉ: 140 KČ (VEŘEJNOST), 70 KČ (AKREDITOVANÍ)

 
Režie: Vít Brukner, hrají: Vít Brukner, Marek Bečka, Radek Beran, Lukáš Valiska, výprava: Buchty a loutky za pomoci Báry Čechové, hudba: Buchty a loutky

Don Šajn: Jestli mně však don Lorenzo ruky mé drahé dony Anny odepře, pak ta hodina bude pro mne hodinou osudnou...

Na lásku, vášeň i záhrobí dojde v krvavém morytátu, který si od potulných loutkářů vypůjčil soubor Buchty a loutky. Jejich Don Šajn hraje především pro dospělé, nebere si totiž servírky.

Don Šajn je zlotřilý šlechtic, který usiluje o ruku krásné dony Anny. Navíc marnotratník, bezbožník a prostopášník. V Čechách se objevil už v roce 1770, v devatenáctém století o něm čeští loutkáři vyprávěli nejčastěji. Vychází z příběhu o svůdci Donu Juanovi, který mimo jiné inspiroval dramatika Moliéra nebo skladatele Mozarta.

Z českých tvůrců zpracoval donjuanovské téma Jan Švankmajer v loutkové hříčce z roku 1969. I na jeho Don Šajna nové nastudování Buchet a loutek částečně odkazuje.

Středa 29. 7. | 20.00 | Divadelní stan


Divadlo Cylindr:
Vlny

VSTUPNÉ: 140 KČ (VEŘEJNOST), 70 KČ (AKREDITOVANÍ)
 

Text: Nataša Burger, režie: Hana Smrčková, hraje: Nataša Burger, autor a interpret hudby: Andraž Polič, výprava: Hana Smrčková, Nataša Burger

Monodrama o mnoha polohách ženy. Sedm příběhů, sedm hlasů a sedm žen v představení jedné herečky - Nataši Burger.

Hlavní postavou je žena, která v sobě objeví různé hlasy. A tak se objeví sedm žen. Každá má své jméno a každá svůj problém. Přestože je každá žena jiná, najdeme v nich hodně společného. Každý příběh svým způsobem pojednává o vztahu mezi mužem a ženou, o smrti, o tom jak milovat a hlavně jak kráčet na cestě svobody, jak se vymanit z tíživých myšlenkových vzorců a skutečně prožít život takový, jaký je.

Jako vlny přicházejí ženy jedna po druhé k duši, která jediná zůstává, ostatním odvypráví svůj příběh a mizí. Jejich vyprávění citlivě doprovází různými nástroji hudebník, který zároveň představuje mužský princip vyrovnávající princip ženský.

Čtvrtek 30. 7. | 20.00 | Divadelní stan


Teatr Novogo fronta:
Too Close to the Sun

VSTUPNÉ: 140 KČ (VEŘEJNOST), 70 KČ (AKREDITOVANÍ)
 

Režie: Irina Andreeva, režijní a choreografická spolupráce: Radim Vizváry, choreografie: Jan Bursa, hudba: Petr Wajsar, David Hlaváč, světelný design: Ondřej Kyncl, David Prokopič , text: Jirka Ondra

Je nadání dar anebo prokletí? Dokáží okamžiky umělecké tvorby vyvážit nekonečné chvíle trýznivých pochyb? Inscenace inspirovaná životy geniálních umělců přináší niterný pohled do emocionální krajiny duše a odhaluje skrytá zákoutí i křehkou rovnováhu existence. Umíte si představit, že obětujete své osobní štěstí úspěchu?

Nové hudebně-taneční představení v režii Iriny Andreevy propojuje poetiku fyzického divadla Teatr Novogo Fronta, živou hudbu, zpěv a stepařské umění Jana Bursy a přesahuje hranice alternativního divadla.

Pátek 31. 7. | 20.00 | Divadelní stan


Buranteatr:
Příběhy nečekaných konců

VSTUPNÉ: 140 KČ (VEŘEJNOST), 70 KČ (AKREDITOVANÍ)
 

„Sice nevím, kdo jste, panáčku, ale prokázal jste mi pohříchu dobrou službu.“

Zajímavé příběhy, napínavá anglická atmosféra a především vtipné ostré pointy – tak znají čtenáři povídky slavného britského spisovatele Roalda Dahla (mimo jiné také autora slavné dětské knížky Karlík a továrna na čokoládu). Režisér a dramatizátor Jakub Nvota společně s dramaturgem divadla Miroslavem Ondrou vybrali pro jevištní adaptaci povídky Skopové na porážku, A nyní mne zanechej v pokoji a Čubka, které soubor uvádí ve světové premiéře.

Příběhy nečekaných konců, jak se celá mozaika tří povídek jmenuje, bude jistě skýtat i mnoho zajímavých hereckých příležitostí pro herce a herečky BURANTEATRu Kamilu Zetelovou, Báru de Sousa, Lukáše Riegera, Petra Tlustého a Pavla Nováka.

POŘADATEL


HLAVNÍ PARTNEŘI



Novinky Program Přehled programových bloků Doprovodné akce Odborný program Hosté Návštěvníci Než vyrazíte Registrace Akreditace Ubytování Promítací místa Festival O festivalu Vizuální styl LFŠ Historie Ohlasy hostů Fotogalerie Lekce filmu Press Press akreditace Ke stažení Partneři Záštity Mediální partneři Finanční podpora Spolupráce Kontakt


© 2015 Asociace českých filmových klubů / Všechna práva vyhrazena / Realizace nextWEB / admin