icon
Přihlášení Akreditace


Novinky Program Návštěvníci Festival Obchod Partneři Press Kontakt
MENU ▼

Čtvrtek ve znamení díla Karla Zemana

Zrestaurovaná verze Vynálezu zkázy, dokument Filmový dobrodruh Karel Zeman a milý host Ludmila Zemanová, dcera průkopnického režiséra – to je sedmý den 41. LFŠ.

Mohsen Makhmalbaf převzal výroční cenu AČFK

Íránský režisér převzal cenu za klíčovou roli pro vývoj íránského filmu a jedinečný cit a humanismus zkoumající hrdiny v mezních situacích, stejně jako samotné filmové médium. Více...

Divadla, výstavy, koncerty

Doprovodný program Letní filmové školy nabízí alternativu k všudypřítomnému hypnotickému oku filmového projektoru. Více...

NOVINKY


Dobrodruh přijde později, Rosso vůbec, ale bude se brejkovat

Čtvrtek
30.7.2015


Projekce snímku Filmový dobrodruh Karel Zeman začne dnes (čtvrtek 30. července) v Kině Hvězda v 17:30, nikoli v 17:00, jak bylo avizováno. Zítřejší (pátek 31. července) projekce filmu Rosso (Kino Hvězda, 17:00) je zrušena; projekce Brejkovat 2: Electro bugalú je přesunuta z kina Mír do Kina Hvězda (17:00).


 

Sedm dopravních hříchů

Středa
29.7.2015


Další drsný kousek ze zajímavé filmografie Wojciecha Smarzowského uvedl dramaturg, který retrospektivu tohoto polského režiséra pro LFŠ naprogramoval, Petr Vlček. Dopraváci sledují pomocí divoce sestříhaných záběrů z filmových kamer, mobilů a průmyslových kamer korupcí prolezlé prostředí dopravní policie. V polských kinech se snímek objevil v únoru 2013 a i díky velké propagační kampani se mu tam dařilo ještě víc než Wajdově životopisu Lecha Wałęsy. Film se odehrává během sedmi dní a sleduje skupinu sedmi policistů. „Každý z nich ztělesňuje jeden smrtelný hřích. Ale prosím vás, pak se mně neptejte, kdo který reprezentuje. Zkuste si to interpretovat sami,“ poprosil diváky Petr Vlček.


 

Proti ženám nic nemám!

Středa
29.7.2015


Den před vstupem do distribuce viděli dnes diváci LFŠ českou hororovou komedii debutujícího Andyho Fehua Nenasytná Tiffany. Po projekci následovala diskuse, při které početný tvůrčí tým přiblížil její realizaci. „Původně jsem to točit vůbec nechtěl, postupně jsem se ale do Tiffany zamiloval,“ řekl režisér Fehu. Tomu se někteří diváci divili, protože Tiffany je titulní příšera, která se noří ze země. „Máte něco proti ženám, když má příšera ženské jméno a mluví ženským hlasem?“ zaznělo. „Nemám! Jsem ženatý, tak minimálně proti jedné nic nemám,“ odpověděl Fehu, který už přemýšlí o druhém i třetím díle.


 

Tvrdý chleba nezávislých filmařů

Středa
29.7.2015


Rok od roku výraznější představitel artové kinematografie Peter Strickland během své lekce filmu mluvil především o tom, jak složité je pro nezávislé tvůrce prosadit se a získat peníze na své projekty. „Na několik let jsem kvůli nedostatku příležitostí dokonce úplně vypadl ze světa filmu. Bylo pak obtížné se do něj vrátit,“ prozradil Strickland. V té době se věnoval své kapele a pracoval na vývoji videoher v Bratislavě. Obratem k lepšímu pro něj byla až cena z Berlinale 2009 za zvuk k jeho celovečernímu debutu Katalin Varga. „Ocenění mi finančně dost pomohlo,“ dodal britský režisér, jenž posléze natočil variaci na giallo horor Berberian Sound Studio či nejnovějšího Pestrobarvce petrklíčového.


 

České Galapágy

Středa
29.7.2015

„Každý film může být zajímavý a je na nás, abychom našli ty správné otázky, které klást,“ prohlásil Radomír „Douglas“ Kokeš na křtu své knihy Rozbor filmu, kterou vydala Masarykova univerzita v prestižní edici Spisy a jejíž křest proběhl dnes ve foyer kina Hvězda. „Pokouším se kultivovat myšlení o kinematografii, a to nikoli interpretováním filmů a hledáním toho, co do nich nikdo nevložil, ale naopak snahou porozumět tomu, že za každým snímkem je spousta práce a že i ty nejblbější si zaslouží pozornost.“ Kniha mimo jiné shrnuje dosavadní výsledky jeho výzkumu dějin české kinematografie: „Snažím se vidět opravdu každý film, který u nás vznikl od roku 1911. Zatím jsem v roce 1927. Sleduju ty snímky záběr po záběru a rozebírám, jak pracují s prostorem, časem, vyprávěním. Chci porozumět tomu, co malá a ,nepodstatná‘ kinematografie, jako je ta naše, může říct o filmu obecně. Ostatně Darwin taky porozuměl evoluci skrze Galapágy.“


 

Horákova lekce

Středa
29.7.2015

Režisér Slávek Horák během dnešního posledního dílu Letní filmové akademie, která byla letos celá věnována procesu vzniku jeho debutu Domácí péče, zdůraznil, že základem každého dobrého snímku je kvalitní scénář. „Když jsme na náš film žádali peníze, všichni se divili, proč jde tolik z rozpočtu právě na scénář. Já ale raději vynaložím víc financí na něj a pak ušetřím na výrobě,“ prozradil Horák. Ten si rovněž hodně zakládá na spolupráci s dramaturgem, jímž je u jeho projektů Jan Gogola. Právě s ním hodlá Horák připravovat i svůj další počin. „S Domácí péčí ještě objedeme pár festivalů a od září začneme řešit můj nový námět,“ dodal Horák.


 

Od Grossmana po Lébla

Středa
29.7.2015

„Divadlo Na zábradlí s jejich inscenací Zlatá šedesátá aneb Deník Pavla J. jsme si pro program letošní Filmovky vybrali záměrně, abychom ho mohli spojit se sekcí věnovanou Pavlu Juráčkovi,“ vysvětlila ředitelka festivalu Radana Korená v úvodu před projekcí dvou dokumentů věnovaných právě tomuto fenomenálnímu divadlu, které v 60. letech budovalo tradici absurdního, apelativního dramatu, za normalizace poskytovalo útočiště zakazovaným filmařům nové vlny a v 90. letech se nadechlo k novému tvůrčímu životu. První z promítaných dokumentů, Jan Grossman: Žít svůj osud, věnoval Aleš Kisil v roce 1997 životu i tvorbě jednoho z nejvýraznějších režisérů Divadla Na zábradlí a českého divadla vůbec. Druhý, nazvaný prostě Zábradlí, natočila roku 2000 Olga Sommerová a představila v něm historii slavné scény od Grossmana přes Evalda Schorma až po Petra Lébla.


 

Makhmalbaf: koncentrujte se!

Úterý
28.7.2015


„Své první snímky jsem natočil bez filmového vzdělání,“ vyprávěl včera na své lekci v Redutě 2 slavný íránský režisér Mohsen Makhmalbaf. „Když pak vyšly hodně bídné kritiky, rozhodl jsem se, že se musím dovzdělat. Sehnal jsem si tedy velké množství knih o kinematografii a půl roku nedělal nic jiného, než je četl a dělal si z nich výpisky. Když jsem skončil, měl jsem tisíc stran, takže jsem dělal to samé znovu. A znovu. Na konci z toho byla malá bible filmování a pak konečně přišly i recenze ve stylu On je génius! Nejsem. Důležité je se jen koncentrovat na práci,“ dodal režisér. Kde si můžeme jeho „bibli“ půjčit, už bohužel přední představitel tzv. íránského filmového zázraku nedodal.


 

Zlatá šedesátá

Úterý
28.7.2015


Loni byly vrcholem divadelního programu LFŠ Dejvice, letos Zábradlí. Režisér Jan Mikulášek adaptoval deníky filmaře československé nové vlny Pavla Juráčka. Zatímco dokument Martina Šulíka o Juráčkovi Klíč k určování trpaslíků aneb Poslední cesta Lemuela Gullivera, který Filmovka rovněž uvádí, se soustředí výhradně na dvě hlavní linky – nepovedený vztah s manželkou Veronikou a vznik Juráčkova vrcholného díla Případ pro začínajícího kata, divadelní inscenace s názvem Zlatá šedesátá aneb Deník Pavla J. na to jde jinak.Vytáhla víc do popředí samotného autora deníků (ztvárnilo ho hned pět herců v čele s Honzou Hájkem a Jiřím Vyorálkem) se všemi jeho závislostmi – na alkoholu, ženách, fenmetrazinu i filmech.


 

O životě nad plynovodem

Úterý
28.7.2015


Ačkoliv je ústředním tématem snímku Roura ukrajinského režiséra Vitalije Manského plynovod Urengoj-Pomary-Užhorod, o samotné „rouře“ se toho divák dozví poměrně málo. Filmař namísto toho vypráví osudy lidí žijících kolem její trasy od Sibiře až po východní Německo. „Chtěl jsem ukázat rozdíl mezi Evropou a Asií. To jsem ale ještě netušil, že přijde ukrajinská krize. Teď už se i já na svůj film dívám jinýma očima,“ vysvětluje Manskij, který, ač ředitel největšího festivalu dokumentární tvorby v Rusku, má právě tam kvůli svým politickým postojům zákaz točit. Roura získala hned několik ocenění po celém světě – za kameru i nejlepší dokument nad třicet minut. „Mým snem je, abychom se v budoucnu na dobré filmy zase dívali v kině, a ne na chytrých telefonech,“ říká režisér.


 






Nepřehlédněte


Jednodenní akreditace
Rezervace jednodenních akreditací mailem již není možná. Na místě jsou aktuálně v Infocentru LFŠ dostupné jednodenní akreditace na všechny dny.

programové změny

čtvrtek 30. července


Projekce snímku Filmový dobrodruh Karel Zeman začne v Kině Hvězda v 17:30, nikoli v 17:00, jak bylo avizováno.


pátek 31. července


Projekce filmu Rosso (Kino Hvězda, 17:00) je zrušena.
Projekce Brejkovat 2: Electro bugalú je přesunuta z Kina Mír do Kina Hvězda (od 17:00).
 

Filmové listy





POŘADATEL


HLAVNÍ PARTNEŘI


Oficiální znělka


Fotogalerie



Novinky Program Denní program Přehled cyklů Doprovodné akce Hosté Návštěvníci Než vyrazíte Registrace Ubytování Promítací místa Festival O festivalu Vizuální styl LFŠ Historie Ohlasy hostů Fotogalerie Archiv Press Press akreditace Ke stažení Ohlasy v médiích Partneři Záštity Mediální partneři Finanční podpora Spolupráce Kontakt


© 2015 Asociace českých filmových klubů / Všechna práva vyhrazena / Realizace nextWEB / admin