icon
Přihlášení Akreditace


Novinky Program Návštěvníci Festival Partneři Press Kontakt
MENU ▼

Program LFŠ končí až sobotní nocí

Sobota 2.8., poslední den festivalu, bude letos naprosto plnohodnotná a můžete se proto ubytovat až do neděle 3.8.!!!  

Nick Cave: 20 000 dní na Zemi

Výjimečný doku portrét Nick Cave: 20 000 dní na Zemi jednou z podzimních premiér Asociace českých filmových klubů.  

Peter Greenaway hostem LFŠ

Slavný britský režisér představí na LFŠ výběr z filmů včetně zatím posledního, multimediální přednášku i výstavu.   Více...

Zaostřeno na
španělský film

V tradiční sekci Fokus představíme různé tváře španělské kinematografie.   Více...

NOVINKY


Tavernier všude cizincem

Pátek
1.8.2014

 „Bertrand Tavernier je cizincem v obou ,svých' zemích, ve Francii i v USA,“ vyprávěl Mehdi Abdollahzadeh, filmový teoretik a dlouholetý kamarád slavného francouzského režiséra, na dnešní přednášce v Redutě 2. Mluvil o Tavernierově složitém vztahu k Hollywoodu, kde zkoušel natáčet nezávislé a kritické filmy, i k Francii, kde prý není tolik oblíbený, protože nepochlebuje tamějšímu patriotismu. Vysvětlil i režisérovu výjimečnou práci s kamerou, kterou doložil na ukázkách z jeho snímků: „Tavernier je po Jeanu Renoirovi jediný francouzský režisér s takhle osobitým a jedinečným vizuálním stylem.“ Abdollahzadeh se ale zároveň nebál být ke svému příteli kritický: „Myslím, že není úplně upřímný ve všem, co svými filmy sděluje, takže mezi ním a diváky vzniká určitý odstup. Taky nedokáže dostat do filmu všechno, co nosí v hlavě – kdyby to dokázal, byl by lepší režisér než Jean-Luc Godard.“


 

Frank vás všechny miluje

Pátek
1.8.2014

Když ve čtvrtek o půlnoci vystoupil před narvaný sál Klubu kultury mladý muž s papírmašovou hlavou na krku, setkal se s potleskem srovnatelným třeba s takovým Peterem Greenawayem. „Ahoj, jmenuju se Frank, jsem rád, že jste mě pozvali,“ začal anglicky. Protagonista „dokumentu o hudební kapele, v němž se všechno reálně stalo“ poděkoval organizátorům, přičemž roztomile zkomolil jméno hlavního dramaturga Filmovky, když jej uvedl jako „džandžílka“. „Většinou bývám nešťastný, ale dnes jsem šťastný, jak ostatně vidíte na mém obličeji,“ řekl s širokým úsměvem pod neproniknutelnou maskou. Nakonec vzácný host vyzval všechny přítomné, aby v listopadu pozvali všechny své blízké a známé do kina, až Frank vstoupí díky AČFK do české distribuce. „Každý člověk má v sobě trochu smutku, trochu Franka a trochu činčily,“ zafilozofoval si irský muzikant na závěr a svůj výstup zakončil rockerským: „I love you all.“


 

Zprávy z Letní filmové školy Uherské Hradiště 2014 | Den 7

Pátek
1.8.2014



V sedmých Zprávách z LFŠ hovoří režisér Sean Ellis o vzniku svých snímků Cashback a Metro Manila. Zrní doprovází Rozmary osudu a Tino Hammid vypráví o způspobu tvůrčí práce svého otce, režiséra Alexandra Hackenschmieda. Taky je tam Frank.


 

Hrbící se debutant Krobot

Čtvrtek
31.7.2014

Miroslav Krobot se v Hradišti představil nejen jako režisér a herec, ale taky jako aktér dokumentu nazvaného stroze Miroslav Krobot. Ten o jeho tvorbě natočil pro ČT Aleš Kisil. Jaké z něho má aktér dojmy? „Žena mi řekla, že se hrbím,“ odstartoval dlouholetý šéf Dejvického divadla debatu svým typickým lakonickým stylem. Ctitel Jana Grosmana a slavné éry Činoherního klubu se rozpovídal o svém nadcházejícím tvůrčím úkolu ve Finsku, kde bude v zimě adaptovat Kaurismäkiho film Najal jsem si vraha. „Bude to setkání s jiným typem herectví,“ uvedl Krobot s tím, že tamní herci mají v sobě hodně „zažraného Stanislavského“. Na natáčení Kisilova portrétu vzpomíná s tím, že tvůrci za ním do divadla nebo na filmový plac chodili tak dlouho, že už mu ani nepřišlo, že ho natáčejí. „Brzy s prostředím tak splynuli, že už se ani nikdo nezlobil,“ říká. „Jediné drama nastalo asi při natáčení Díry u Hanušovic, kdy jsme se trochu pletli kameramanovi, ale jinak jsme se snažili nepřekážet,“ popisuje Kisil. A jak vlastně probíhalo natáčení režisérova pozdního debutu? „No tak bylo to poprvé, ale já to čekal horší. Nejhorší na tom je, že člověk musí absolvovat různé rozhovory,“ uvedl Krobot s lehce potměšilým úsměškem.


 

Sean Ellis prošel spoustu strip barů

Čtvrtek
31.7.2014

Snímek Seana Ellise Cashback měl zajímavý vývoj – z kraťasu, nominovaného dokonce na Oscara, udělal jeho tvůrce po dvou letech celovečerní film. „Všichni herci souhlasili s pokračováním, protože při původním natáčení jsme si užili spoustu zábavy a stali se z nás přátelé,“ vyprávěl britský režisér po projekci při debatě s diváky. Svěřil se i s tím, že ke klíčovému nápadu „zmrazování času“ ho přivedla jeho původní profese fotografa, že musel projít spoustu strip barů, než našel vhodnou představitelku jedné důležité role, nebo že celovečerní Cashback – na rozdíl od jeho krátkometrážního předchůdce – kritika bez milosti popravila.


 

Na Místa! Tvůrci filmu Pouta představí svůj nový projekt

Čtvrtek
31.7.2014

Workshop ke snímku Místa se uskuteční v pátek 1. 8. v Šapitó Letní poloha. Mezi 18:30 a 20:00 DJ Václav Havelka III, spoluautor hudby k filmu a frontman Please the Trees, zahraje speciální set. V další hodině si můžete zkusit casting podle scénáře filmu s představitelem hlavního hrdiny Vladimírem Polívkou a nechat se režírovat Radimem Špačkem pod dohledem scenáristy Ondřeje Štindla. S originálem můžete svůj výkon srovnat hned poté při promítání ukázek, traileru a making of.

Last but not least: pivo za devadesátkovou cenu 8 Kč do vyprodání zásob!

Na premiéru Míst, příběhu o lásce, tajemství a pomstě, se těšme v září. Více o filmu zde.


 

Tavernier konečně oceněný

Čtvrtek
31.7.2014

 „Tenhle film představuje vrchol tvorby Bertranda Taverniera co do vizuální stránky,“ řekl před projekcí snímku Život a nic jiného Mehdi Abdollahzadeh, filmový teoretik a dlouholetý Tavernierův kamarád. „Jeho kamera je neustále v pohybu, oživuje děj a posouvá jednotlivé postavy, někdy je v tom i kus voyeurismu.“ Abdollahzadeh připomněl, že za Život a nic jiného dostal Tavernier konečně cenu za nejlepší režii na festivalu v Cannes. „Do té doby byl jediný z významných režisérů svojí generace, který toto ocenění v Cannes nezískal,“ upozornil Abdollahzadeh a zároveň přítomné pozval na svoji dnešní přednášku (od 11.30 v Redutě 2), kde chce promluvit i o politickém a společenském kontextu Tavernierovy tvorby – odmítal prý hrát podle pravidel filmových přehlídek a konkrétně s Cannes měl dlouhodobě vlažné vztahy.


 

Okamžik, kdy se lidé nekontrolují

Čtvrtek
31.7.2014

Na besedě s dokumentaristkou Zuzanou Piussi padla obligátní otázka, jak může tak křehká filmařka točit tak drsná témata. Piussi se s dotazem vyrovnala po svém (nechme stranou, že muže by se na něco podobného nikdy neptali): pokrčila rameny a řekla, že člověk má hledat pravdu. A to ve svých snímcích skutečně poctivě dělá. Divákům v Redutě 2 představila svůj další snímek, který bude mít premiéru na podzimním jihlavském festivalu a jehož tématem je zneužívání dětí. Piussi na besedě probírala i okolnosti vzniku svých předcházejících dokumentů – třeba Andělé pláčou měly zachycovat původně kromě slovenské gay komunity i lesby, ale podle Piussi se příliš hlídaly a „režírovaly“. A o to filmařka nestála: „Nechávám člověka vypovídat a když nastane okamžik, že se nekontroluje, zapínám kameru.“


 

Hammid o Hammidovi

Čtvrtek
31.7.2014

Letní filmová škola si letos mimo jiné vzala za cíl představit výraznou režisérskou osobnost Alexandra Hammida (Hackenschmieda). Debata jeho syna Tina a ředitele Národního filmového archivu Michala Breganta, který byl s Hammidem v osobním kontaktu, bohatě dokreslila festivalový oddíl, jenž je mu věnován. „Sekce Sašových filmů byla velký projekt, který se setkává s velkým úspěchem, jak mám možnost na projekcích vidět,“ uvedl Bregant. Spolu s Tinem přiblížili zejména období po Hammidově přesunu do USA, a to jak v pracovní, tak v osobní a rodinné rovině. Připomněli mimo jiné, jak důležitou roli domácnost Hammidů sehrávala v rámci newyorské komunity československých emigrantů. Tino Hammid se stejně jako jeho rodiče stal fotografem. Svému otci dělal asistenta při natáčení dvou snímků, We Are Young a Us.


 

Zprávy z Letní filmové školy Uherské Hradiště 2014 | Den 6

Čtvrtek
31.7.2014


Šťavnaté a načechrané jsou šesté Zprávy z LFŠ. Hlavní dramaturg Jan Jílek a dramaturgyně sekce Porn-art Eva Chlumská nechávají nahlédnout do (metaforické, jak jinak) dramaturgické kuchyně alias ložnice. Eva Blažková, marketingová ředitelka AČFK, přibližuje změny asociačního vizuálního stylu a Miroslav Krobot s dcerou Lenkou lákají na pohraniční tragikomickou Díru u Hanušovic.


 


POŘADATEL


HLAVNÍ PARTNEŘI


FOTOGALERIE


Znělka


POČASÍ ZÍTRA


Sobota - 2.8.2014
minimum
maximum
16°C
29°C
Počasí Meteocentrum

Novinky Program Denní program Přehled cyklů Doprovodné akce Odborný program Summer Film Camp Kaktus Hosté Návštěvníci Než vyrazíte Registrace Ubytování Promítací místa Festival O festivalu Vizuální styl LFŠ Historie Ohlasy hostů Fotogalerie Zprávy z LFŠ Soutěž LFŠ v obrazech Archiv Press Press akreditace Ke stažení Ohlasy v médiích Partneři Záštity Mediální partneři Finanční podpora Spolupráce Kontakt


Všechna práva vyhrazena / © 2013 Asociace českých filmových klubů / realizace nextWEB / admin