icon
Přihlášení Akreditace


Novinky Program Návštěvníci Festival Obchod Partneři Press Kontakt
MENU ▼

41. ročník LFŠ je za polovinou

Uherské Hradiště pulsuje filmem už pátý den.

Mohsen Makhmalbaf převzal výroční cenu AČFK

Íránský režisér převzal cenu za klíčovou roli pro vývoj íránského filmu a jedinečný cit a humanismus zkoumající hrdiny v mezních situacích, stejně jako samotné filmové médium. Více...

Divadla, výstavy, koncerty

Doprovodný program Letní filmové školy nabízí alternativu k všudypřítomnému hypnotickému oku filmového projektoru. Více...

NOVINKY


Rape/revenge film Petera Stricklanda

Úterý
28.7.2015


O dramatu ženy, která musí poté, co vyjde najevo její tajemství z minulosti, i se synem opustit domov a vydává se na cestu pomsty, si mohli návštěvníci Slováckého divadla popovídat s Peterem Stricklandem. Snímek Katalin Varga, vycházející z tradice subžánru rape/revenge, natočil britský režisér s rozpočtem pouhých 30 tisíc eur. Pracovalo na něm proto jen jedenáct lidí po dobu sedmnácti dní. „Přípravy byly ale mnohem delší. Měl jsem štěstí, protože můj šéf mě nechával z Bratislavy, kde jsem tehdy pracoval, každý měsíc na týden odjet do Transylvánie obhlížet lokace,“ prozradil divákům Strickland.


 

Debata u kávy s Janem H. Vitvarem

Úterý
28.7.2015

Místo avizovaného Kamila Fily bude hostem diskuse Kvárny Respekt vedoucí kulturní rubriky. Přijďte si s Janem H. Vitvarem popovídat o tom, co je filmová kritika, jak se píše do Respektu a jak se vyvíjí současná kinematografie. Úterý 28. července, Kavárna Respekt od 16:00.


 

Drsné osudy z Mazurska

Pondělí
27.7.2015


„Kdybychom tento film nepromítali v rámci retrospektivy Wojciecha Smarzowského, určitě bych ho vybral do sekce Válka skončila?,“ uvedl projekci dramatu Růžena dramaturg LFŠ Petr Vlček. Čtyři roky starý snímek vzpomíná na poválečné zacházení s obyvateli Mazurska, kteří za druhé světové války patřili do Říše, a jež proto bez ohledu na jejich smýšlení Rusové i Poláci po roce 1945 dál považovali za Němce. Film obsahuje scény znásilnění, rabování i mučení. „Diváci po jeho promítání bývají pod vlivem emocí a nechtějí moc mluvit. Mě ten film dostane pokaždé,“ svěřil se Wlodzimierz Niderhaus, producent snímku, který je v Rusku zakázaný. Publikum v Hradišti se však vzpamatovat dokázalo a debatu se podařilo rozproudit.


 

Petriho cesta do zapomnění

Pondělí
27.7.2015

Italský filmový historik Andrea Minuzdnes uherskohradišťské publikum provedl zákoutími tvorby svého krajana Elia Petriho. Tento režisér to neměl jednoduché, zejména radikální levicová kritika mu v 60. a 70. letech vyčítala propojení angažovaného umění a komerčně vděčných žánrů. „Dnes už víme, že to propojit lze, vezměte si třeba seriál House of Cards. Ale v Petriho době se podobné pokusy neodpouštěly,“ prohlásil Minuz. I nepřízeň kritiky byla jedním z důvodů, proč Petri v Itálii postupně upadl do úplného zapomnění. A to přesto, že v roce 1971 získal Oscara za svůj snímek Podivné vyšetřování.


 

Výroční cena pro Mohsena Makhmalbafa!

Pondělí
27.7.2015


„Moc vám za toto ocenění děkuji, věnuji ho svým přátelům, umělcům, co jsou v Íránu vězněni.“ S těmito slovy převzal dnes večer v kině Hvězda slavný režisér Mohsen Makhmalbaf Výroční cenu AČFK. Vysloužil si ji „za klíčovou roli pro vývoj íránského filmu a jedinečný cit a humanismus zkoumající hrdiny v mezních situacích, stejně jako samotné filmové médium“. Na LFŠ Makhmalbaf představuje čtyři snímky včetně nejnovějšího Prezidenta, v němž alegoricky tematizuje události tzv. arabského jara. Všech třicet titulů předního představitele tzv. íránského filmového zázraku je v jeho rodné zemi zakázáno.


 

Trapno v Berlínské škole

Pondělí
27.7.2015


Projekce německého dramatu režisérky Maren Adeové Všichni ostatní byla dnes v Redutě dalším představení sekce Spektrum: Berlínská škola. Filmy z ní mají společné především to, že se s chladným odstupem zaměřují na německou současnost a zabydlují ji obyčejnými, neprivilegovanými lidmi. „Ústřední hrdinové snímku Všichni ostatní, partneři Gitti a Chris, jsou přesně takoví. Hledají své místo ve společnosti i sami sebe. Ve vzduchu zde navíc visí určitá trapnost, které se oba snaží uniknout pomocí ironie, moc se jim to ale nedaří,“ řekl v rámci úvodu hlavní dramaturg LFŠ Jan Jílek.


 

Exilová tvorba Jiřího Weisse

Pondělí
27.7.2015

Na přednášce o exilové tvorbě Jiřího Weisse představil jednoho ze zakladatelů české dokumentaristické školy Jan Jendřejek, který se režisérovi věnoval ve své diplomové práci. Přednášku doplnilo také promítání snímku Uloupení Československa, který můžete zhlédnout v rámci prvního Weissova bloku v úterý 28. července v 11:30 v Redutě, ale také jeho další dokument Děti ve vyhnanství z roku 1943 zachycující fungování školy pro české děti ve Walesu.


 

Konec jednoho magnáta

Pondělí
27.7.2015


Druhý ze snímků Franceska Rosiho představovaných na LFŠ, Případ Mattei, uvedl italský historik Andrea Minuz. Diváky nejprve seznámil s životním osudem průmyslníka a ropného magnáta Enrika Matteie, jednoho z hlavních tvůrců italské energetické politiky 50. let, který zemřel za podivných okolností při letecké havárii v roce 1962. Když se o něm Rosi o pár let později rozhodl natočit životopisné, dokumentárně stylizované drama, musel pro nedostatek přesvědčivých důkazů o příčinách jeho smrti zvolit netradiční formu montáže jednotlivých hypotéz, které sestavoval s pomocí archivních materiálů, nahrávek a rozhovorů. Jeho úsilí bylo v Cannes v roce 1972 oceněno Zlatou palmou. „Ačkoliv příběh samotný už patří historii, je to právě forma připomínající film JFK Olivera Stonea, která zůstává aktuální i dnes,“ shrnul Minuz.


 

Přijďte na polské krátké filmy do Kavárny Respekt

Pondělí
27.7.2015


Krakovský filmový institut a iShorts uvádějí ty nejlepší krátké hrané a animované snímky ze země našich severních sousedů. Zda jsou jejich četné úspěchy na festivalech zasloužené, tak můžete konečně posoudit i vy. Minimálně už pro vás svět polských kraťasů nebude španělskou vesnicí, nebo, jak říkají Poláci, „českým filmem“.
pondělí 27. červcence | Kavárna Respekt | 17:00


 

Karneval z anonymního Německa

Pondělí
27.7.2015


Mezi nejznámější režiséry Berlínské školy patří Christian Petzold. Ten se na LFŠ představuje novinkou Fénix, lehce připomínající Vertigo a filmy noir, a také titulem Yella, inspirovaným Antonioniho Červenou pustinou a kultovním hororem z 60. let Karneval duší. „Příběh se odehrává v bezčasí a v anonymním kapitalistickém prostředí, které je pro filmy Berlínské školy typické. V něm pak hrdinové hledají svou identitu,“ uvedl při včerejší projekci dramaturg Jan Jílek. Poté upozornil na ambientní zvuk, který tu značí přechod hlavní hrdinky jménem Yella do jakéhosi paralelního světa, nebo na další znak Berlínské školy – cestu hrdinů z východního Německa na Západ. Pro Petzolda je zase Yella typická tím, že v ní hraje Nina Hossová. Za titulní roli dokonce získala Stříbrného medvěda na festivalu v Berlíně v roce 2007.


 






Nepřehlédněte


Jednodenní akreditace
Nabízíme vám možnost rezervace jednodenních akreditací na e-mailu jednodenni@lfs.cz (omezené množství). Do mailu uveďte své jméno a telefon, na mail vám následně přijde potvrzení. Rezervace jednodenních akreditací zaslané po 18:00 budou vyřízeny následující den. Akreditaci je nutné vyzvednout a uhradit nejpozději do 10 hodin v příslušný den v Infocentru LFŠ před kinem Hvězda. Na 29.7. a 30.7. nelze rezervovat (počet rezervací je vyčerpán), na místě jsou aktuálně v Infocentru LFŠ  dostupné jednodenní akreditace na všechny dny.

Filmové listy





POŘADATEL


HLAVNÍ PARTNEŘI


Oficiální znělka


Fotogalerie



Novinky Program Denní program Přehled cyklů Doprovodné akce Hosté Návštěvníci Než vyrazíte Registrace Ubytování Promítací místa Festival O festivalu Vizuální styl LFŠ Historie Ohlasy hostů Fotogalerie Archiv Press Press akreditace Ke stažení Ohlasy v médiích Partneři Záštity Mediální partneři Finanční podpora Spolupráce Kontakt


© 2015 Asociace českých filmových klubů / Všechna práva vyhrazena / Realizace nextWEB / admin