icon
Přihlášení Akreditace


Novinky Program Návštěvníci Festival Partneři Press Kontakt
MENU ▼

Program LFŠ končí až sobotní nocí

Sobota 2.8., poslední den festivalu, bude letos naprosto plnohodnotná a můžete se proto ubytovat až do neděle 3.8.!!!  

Nick Cave: 20 000 dní na Zemi

Výjimečný doku portrét Nick Cave: 20 000 dní na Zemi jednou z podzimních premiér Asociace českých filmových klubů.  

Peter Greenaway hostem LFŠ

Slavný britský režisér představí na LFŠ výběr z filmů včetně zatím posledního, multimediální přednášku i výstavu.   Více...

Zaostřeno na
španělský film

V tradiční sekci Fokus představíme různé tváře španělské kinematografie.   Více...

NOVINKY


Zprávy z Letní filmové školy Uherské Hradiště 2014 | Den 6

Čtvrtek
31.7.2014


Šťavnaté a načechrané jsou šesté Zprávy z LFŠ. Hlavní dramaturg Jan Jílek a dramaturgyně sekce Porn-art Eva Chlumská nechávají nahlédnout do (metaforické, jak jinak) dramaturgické kuchyně alias ložnice. Eva Blažková, marketingová ředitelka AČFK, přibližuje změny asociačního vizuálního stylu a Miroslav Krobot s dcerou Lenkou lákají na pohraniční tragikomickou Díru u Hanušovic.


 

Svět Noama Chomského v Gondryho animaci

Středa
30.7.2014

 
 
Dnes po osmé večer čekali ve Hvězdě návštěvníci Filmovky ve dlouhé frontě. Promítal se tu totiž dokument Je muž, který je vysoký, šťastný? režiséra Michela Gondryho, známého zejména imaginativními filmy jako Věčný svit neposkvrněné mysli. Animovanou konverzaci mezi samotným režisérem a Noamem Chomským uvedl hlavní dramaturg LFŠ Jan Jílek, podle kterého se Gondry snaží Chomského v jejich rozhovorech polidštit, neboť nálepka „nejvýznamnější žijící myslitel“ zní až nelidsky. V intimním a ve velké míře improvizovaném snímku hrají stejně důležitou roli jako slova i režisérovy brilantní ilustrace, které jsou přitom vytvořeny velmi primitivně. Doplňují hovory o dětství, rodičích, kognitivních funkcích, lingvistice či smrti. Že to jsou těžká témata? Právě díky hravým animacím působí lehce a zábavně. Gondry si navíc dokáže dělat legraci jak ze sebe, tak ze slavného filozofa.


 

Tino Hammid uvedl filmy svého otce

Středa
30.7.2014

Dnešní odpolední projekce snímků Alexandra Hackenschmieda (Hammida) byla mimořádná tím, že ji uvedl jeho syn Tino, který dorazil do Uherského Hradiště těsně předtím. První se promítal Gentleman z pokoje 6, jejž umělec s českými kořeny režíroval. V dokumentu o uprchlickém táboře pro Maďary s názvem Out se pak zhostil role střihače. Posledním snímkem z pásma byl Izrael: Dobrodružství o soužití židů a muslimů. Film v Hammidově režii vznikl na zakázku izraelského turistického úřadu a je vzácný tím, že se dochoval na jediné kazetě. „Jsem moc rád, že je tady uváděn, protože to byl oblíbený film mého otce. Pouštěl ho doma význačným návštěvám,“ uvedl Tino. Nestihli jste dnes dorazit do klubu Mír a chcete se s Tinem setkat? Přijďte s ním debatovat zítra v 15.30 do Reduty 2.


 

Díra na fotkách

Středa
30.7.2014

Těm, kteří hledají alternativu k oficiálním obrázkům z filmu Díra u Hanušovic, nabízíme výstavu fotografií Dušana Tománka, který svoje snímky pořídil během zahálení na natáčení. „Zůstat, nebo jít? A dá se vůbec někam zdrhnout?“ okomentoval včera ideu své výstavy ve Slováckém divadle sám autor. Nečekejte žádná velká plátna. Na komorních fotografiích na vás ale o to víc dopadne atmosféra Šumperska a „běžný provoz“ natáčení. Vernisáže se zúčastnil i režisér filmu Miroslav Krobot: „Když tyhle fotky vidím, vzpomenu si na věci, které jsme tam zažili. A kdyby byl náš film stejně dobrý jako ony, byl bych spokojený.“


 

Největší štěstí? Dobrý záběr

Středa
30.7.2014

Režisér Bohdan Sláma debatoval v Redutě v rámci Letní filmové akademie o radostech i strastech režisérské práce. V současnosti šéfuje katedře režie na FAMU a při přijímačkách vychází z toho, jestli u uchazečů vidí zvídavost nebo zápal pro určité téma. „Studenti ještě nemusí mít životní zkušenosti, ale musí mít empatii a musí u nich být vidět nějaké zapálení pro věc,“ vysvětlil. Pro něj osobně je při hledání tématu nejdůležitější vytvořit plnokrevné postavy, příběh, který se na ně nabalí, vymýšlí až v další fázi. Psaní scénáře, který netypicky konzultuje už v nehotových verzích přímo s herci, je pro Slámu často torturou. „Nebaví mě to a mám u toho největší pochyby,“ říká s tím, že by klidně adaptoval cizí scénář, ale ještě se mu nedostal do ruky takový, který by ho zaujal. Na place se Bohdan Sláma postupně naučil dát si od své role trochu odstup a nestresuje se tím, že třeba na chvíli neví, jak dál. „Mám právo nevědět,“ říká s tím, že sebevědomí v jeho profesi spíš škodí, než posiluje. Ale všechny každodenní stresy vykupují momenty, kdy se při natáčení podaří zachytit pravdivou situaci: „Největší štěstí zažívám, když se povede dobrý záběr,“ vysvětluje režisér.


 

Upozornění pro rodiče s malými dětmi

Středa
30.7.2014

Milí diváci-rodičové, zvažte prosím, zda je vaše ratolest dostatečně vyzrálá na to, aby dokázala ocenit kvality „dospěláckých“ filmů a při projekci nerušila. Rodičům s malými dětmi bohužel nemůžeme umožnit vstup do sálu. Děkujeme za pochopení.

Pro malé návštěvníky LFŠ je v Kabinetu Múz připraven každodenní odpolední program (od 26. 7. do 2. 8. vždy od 14 do 16 hod), kompletní rozvrh aktivit najdete zde.


 

Jednodenní akreditace na středu 30. 7. vyprodány!

Středa
30.7.2014

Milí návštěvníci Letní filmové školy, váš zájem o filmové dění dnes vyústil ve vyprodání jednodenních akreditací. Pokud se na vás nedostalo, snad potěší volně přístupné projekce v letních kinech a koncert Jany Kirschner na Hudební stage LFŠ (Masarykovo náměstí).


 

Adam s Evou nesměli být nazí

Středa
30.7.2014

Na včerejší besedě v Redutě 2 se Mylène Bressonová vrátila k okolnostem neuskutečněného projektu svého manžela Genesis: „Měl to být Robertův nejnákladnější snímek. Zájem měli dokonce Američané, jenže kladli nesmyslné požadavky. Třeba chtěli, aby Bůh mluvil anglicky, a ne hebrejsky. Dokonce protestovali i proti tomu, aby Adam s Evou byli nazí, což už je naprostý nesmysl.“ Bressonová se taky vymezovala vůči klišé, které Roberta Bressona vykresluje jako samotáře, jenž nepatřil k žádnému hnutí: „Odděloval svůj veřejný a osobní život, to je fakt. Nemohl souznět s francouzskou novou vlnou už jen proto, že byl z nich všech nejstarší. Ale není pravda, když se říká, že byl bez přátel. Měl kolem sebe tým stálých spolupracovníků.“ Sama Bressonová ostatně začínala ve štábu svého muže jako asistentka.


 

Zprávy z Letní filmové školy Uherské Hradiště 2014 | Den 5

Středa
30.7.2014


V pátých Zprávách z LFŠ hovoří Mylène Bressonová, vdova po slavném režisérovi Robertu Bressonovi, Peter Dubecký, předseda Asociácie slovenských filmových klubov, a slovenská režisérka Zuzana Piussi. A lidé se usmívají.


 

Lekce filmu podle Olgierda Łukaszewicze

Úterý
29.7.2014



Přinášíme záznam lekce filmu Olgierda Łukaszewicze ze 40. Letní filmové školy Uherské Hradiště (v polském znění).


 


POŘADATEL


HLAVNÍ PARTNEŘI


FOTOGALERIE


Znělka


POČASÍ ZÍTRA


Pátek - 1.8.2014
minimum
maximum
16°C
26°C
Počasí Meteocentrum

Novinky Program Denní program Přehled cyklů Doprovodné akce Odborný program Summer Film Camp Kaktus Hosté Návštěvníci Než vyrazíte Registrace Ubytování Promítací místa Festival O festivalu Vizuální styl LFŠ Historie Ohlasy hostů Fotogalerie Zprávy z LFŠ Soutěž LFŠ v obrazech Archiv Press Press akreditace Ke stažení Ohlasy v médiích Partneři Záštity Mediální partneři Finanční podpora Spolupráce Kontakt


Všechna práva vyhrazena / © 2013 Asociace českých filmových klubů / realizace nextWEB / admin